मिथिला के लाल धनिक लाल मंडल।
मिथिला के लाल धनिक लाल मंडल।
-आचार्य रामानंद मंडल
मिथिला के लाल समाजवादी नेता भूतपूर्व गृह राज्यमंत्री,हरियाना के राज्यपाल आ बिहार बिधानसभा अध्यक्ष मान्यवर धनिक लाल मंडल के हाल ही 13नवम्बर 2022के चंडीगढ़ के एकटा हस्पताल मे निधन भे गेलैय।
मान्यवर धनिक लाल मंडल के जन्म 30मार्च 1932 के मधुबनी जिला के बेल्हा गांव मे भेल रहलैन।हुनका भारत छोड़ो आंदोलन मे भाग लेबे के लेल दरभंगा जिला इस्कूल से निकाल देल गेल रहय। आजादी के बाद वो समाजवादी आन्दोलन से जुड़े गेलन। इलाहाबाद विश्वविद्यालय से एम ए एल एल वी कैला के बाद 1956मे सोशलिस्ट पार्टी आफ इंडिया के संस्थापक सदस्य के रूप मे शामिल भे गेलन। 1959 में सोशलिस्ट पार्टी आफ इंडिया के महासचिव नियुक्त भेलन।1962मे समेकित सोशलिस्ट पार्टी के संयुक्त सचिव के रूप में काज कैलन।वो 1967,1969आ 1972मे तीन बेर विधानसभा सदस्य के लेल चुनल गेलन। 1967मे विहार विधानसभा के अध्यक्ष बन लन। वो 1974मे विहार विधानसभा के सदस्यता से इस्तीफा देके जयप्रकाश नारायण के आंदोलन से जुड़ गेलन। 1975-1976 में राष्ट्रीय आपातकाल के बिरोध कैलन। 1977 में लोकसभा के लेल चुनल गेलन आ 1980 तक केन्द्रीय गृह राज्यमंत्री के रूप में काज कैलन। 1980 मे दोसर बेर लोकसभा के लेल चुनल गेलन। बाद मे 1990-1995मे हरियाना के राज्यपाल रहलन। कुछ दिन के लेल राजस्थान के प्रभारी राज्यपाल रहलन।
एक बार इ चर्चा मे तब अइलन जौं हरियाना मे एगो महिला वकील से बिआह कैलन। हालांकि कुछ दिन बाद तलाक हो गेलैन । हिनकर चर्चा एक बार उपराष्ट्रपति के लेलो भेल रहय।लोग हिनका यादव समुदाय के समझे।एगो अखबार मे प्रसिद्ध दिवंगत पत्रकार खुशवंत सिंह एगो लेख मे बतैलन कि मान्यवर धनिक लाल मंडल बिहार के अतिपिछड़ा धानुक समुदाय से हय।
मान्यवर धनिक लाल मंडल बिहार हरिजन सेवक संघ, लोहिया कर्पूरी इंस्टीट्यूट ऑफ टेक्नोलॉजी आ धनिक लाल मंडल फाउंडेशन केयो अध्यक्ष रहलन।
आइ पंक्ति के लेखक गांधी मैदान सीतामढ़ी मे हुनकर देल गेल समाजवादी विचार वक्तव्य सुनले रहय।आइ हुनकर निधन पर पुरा मिथिला बिहार के लोग स्तब्ध आ दुखी हय।लोग विनम्र श्रद्धांजलि अर्पित क रहल हय।
-आचार्य रामानंद मंडल सामाजिक चिंतक सह साहित्यकार सीतामढ़ी।