Posts Language: Sanskrit 193 posts Sort by: Latest Likes Views List Grid go88xncom 7 Oct 2024 · 1 min read go88xncom "GO88 là cổng game bài đổi thưởng hàng đầu Việt Nam. Truy cập Go88 và tải app Go88 để trải nghiệm thế giới tài xỉu, game bài, nổ hũ đẳng... Sanskrit · कथा 15 Share मधुसूदन गौतम 24 Sep 2024 · 1 min read एक दो गाना संस्कृत में एक गजल आधारित गीत* (मुखं) अयं युवकः वालुकायाः इव स्खलितः आसीत् । कस्यचित् यौवनस्य पालनं मा कुरुत। (अन्तरालः एकः) २. नित्यं प्रवहन्त्याः नदीयाः लघुधाराः। कदाचित् नदीतीरे सर्वं भङ्क्ते । सा... Sanskrit · काव्य 40 Share डॉ० रोहित कौशिक 13 Sep 2024 · 1 min read अध्यात्म चिंतन सुवृषध्वजमादाय वृषध्वजो वृषेश्वर:। द्वैतमिति स्फुटं ब्रूते शिवजीवात्मकं जगत्।। अर्थ: -वृषध्वज (बैल के स्वामी शिवजी), वृष(पुण्य) के ईश्वर ( रुद्र) सु ( सच्चे) वृष ( धर्म) का ध्वज लेकर स्पष्ट रूप... Sanskrit · आत्म-प्रतिबिंब · काव्य · चिंतन · प्रेरक विचार · श्लोक 1 55 Share उमा झा 16 Feb 2024 · 1 min read हे शारद देवी नमस्तुभ्यं जय भगवती देवी नमस्तुभ्यं हे ज्ञान प्रदायिनी नमस्तुभ्यं। जय भगवती देवी नमस्तुभ्यं हे ज्ञान प्रदायिनी नमस्तुभ्यं।।1।। ब्रह्मानंदे विहारिणी माँ परब्रह्मकांति: धारिणी माँ। जगमात तु ब्रह्माणी हे ब्रह्मज्ञानं प्रदा मह्यम्।। 2।।... Sanskrit 1 105 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 12 Jan 2023 · 1 min read 💐रामायणं तापस-प्रकरणं....💐 तदा गोश्वामीजी’इत्यस्य अंतःकरणे एषः भावः यत् यदि अहं एतस्मिन् समये भवामि तु अहम् अपि रामस्य दर्शनं करोमि।एतदृश: भावः प्रकट: अभवत् तु सः मग्न: अभवत्।ध्यानावस्थायां सः रामेण मिलति-एषः विलक्षणं घटना।यदा तस्य... Sanskrit 1 175 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 11 Jan 2023 · 1 min read 💐💐तुलसीदासमहाभागस्य भावः💐💐 रामायणस्य 'तापस-प्रकरण'इति बहु विलक्षणं घटना।भगवान् रामः मुनिना अग्रे मार्ग: पृच्छतु तु मुनिः पञ्चाशत् शिष्यान् आगमनस्य आदेश: अददात्।अष्टादश: पुराणा: च अष्टादश: उपपुराणा: च चत्वारः वेदाः चत्वारः उपवेदाः च षट् शास्त्रा:-एषः एक-एक:... Sanskrit 1 351 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 5 Jan 2023 · 1 min read 💐गीता च रामायणं च ग्रन्थद्वयं बहु विलक्षणं💐 गीता च रामायणं च ग्रन्थद्वयं बहु विलक्षणं।रामायणं लेखनं समये तुलसीदासमहाभागेन सर्वप्रथम 'अयोध्याकाण्डं' अलिखत्।यतः सः स्वस्य कृते भरतं महाभागं आदर्श: मन्यते स्म।अयोध्याकाण्डस्य आरम्भे गुरु-वंदना। 'गोस्वामीजी'इति बहु सावधानतया लिखति।सः 'भरतजी' 'ब्रह्माजी' च... Sanskrit 172 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 3 Jan 2023 · 1 min read 💐क: अपि जन्म: ....💐 क: अपि जन्म: अभवत् तु अध्याय: प्रारम्भ: अभवत्।मृत्यु भवति तु अध्याय समाप्त: भवति।एतस्मिन् प्रसन्नं-अप्रसन्ने सति किं लाभ:।गीताया: अध्याय: पूर्णे सति किं दुःखी भवति।पूर्वे विद्यार्थी पठनस्य कृते परीक्षा ददाति स्म।अद्य परीक्षायाः... Sanskrit 1 1 227 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 2 Jan 2023 · 1 min read 💐संसारस्य प्राप्ति: अप्राप्तस्य प्राप्ति:💐 संसारस्य प्राप्ति: अप्राप्तस्य प्राप्ति:।यः अस्मान् समया न अस्ति,एतस्य प्राप्ति:।परं परमात्मनः विषये एषः वार्ता न।सः सर्वेषां कृते नित्य-निरन्तर: प्राप्त:।तु तदा बाधा किम्?एतस्य प्राप्तया: प्रबल: इच्छा न।परमात्मनः सदृश: अन्य: केSपि न।अतः एतस्य... Sanskrit 1 425 Share अंकित शर्मा 'इषुप्रिय' 1 Jan 2023 · 1 min read नववर्ष *अनुष्टुप छंद* संवत्सरमिदंस्वस्ति सर्वेभ्यो भव सर्वदा। बालारुणसमं सौख्यं, वर्धन्तु तव जीवने। भद्रमस्तु इदं वर्षं, तथा भावी दिवानिशे। वृद्धिशीला: भवेद्धर्षं, तथा स्वास्थ्यं वयोबलं। अंकित शर्मा 'इषुप्रिय' Sanskrit · श्लोक 2 552 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 1 Jan 2023 · 1 min read 💐स्वभावस्य भगवतः बंधनं भवति💐 एषः प्रचलनं यत् यदा मनुष्यं स्व स्वामी भवति।तदा सः स्व स्वामिनं विस्मृत: करोति।सत्संगेन यः लाभः भवति।सः सर्व परमात्मना एव आगच्छति।सत्संगस्य अवसरः अपि भगवान् स्वकृपया ददाति।शास्त्रे भक्त्या: बहु महिमा।भक्ति: सुगम अपि।'भगवान्... Sanskrit 1 1 234 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 31 Dec 2022 · 1 min read 💐💐किं विचारणीय:?💐💐 यदि एकः अंगुली विच्छेद: भवति तु पुनः न निर्माणं भवति।तु इयत् वृहद शरीर: किं निर्माणं भविष्यति?स: बुद्धिमान् मन्येत्।परं यदि पच्छाघातः भवतु तु?नेत्रे क्षीण: भवति तु 'ऐनक:'इति किं प्रयोगः करोति?स्व बलस्य... Sanskrit 235 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 30 Dec 2022 · 1 min read 💐भगवतः दानस्य प्रकारा:💐 भगवतः दानस्य प्रकार: इत्थं यत् सः यं वस्तु: ददाति।तं सा वस्तु स्वैव प्रतीतः भवति।भगवान् कृपा कृत्वा मनुष्यं शरीर: प्रदानं करोति।परं अस्मान् शरीर: स्वैव प्रतीतः भवति।एषः दातु: विलक्षणता।यदि शरीर: स्वस्य तु... Sanskrit 209 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 29 Dec 2022 · 1 min read 💐ध्रुवमहाभागस्य प्रेम💐 ध्रुवमहाभागस्य प्रेमे नुदितस्यति तु एतस्मिन् प्रेम: जाग्रत: अभवत्।यदा आशा भंग: भवति तदा एका जागृति: भवति।नारद: मुनिः तं अरण्यस भयः च लोभ: च अपि प्रदर्शयति।परं ध्रुव: मनस्थिर: भवति।सः एतदृशा भगवति समपर्णं... Sanskrit 162 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 27 Dec 2022 · 1 min read 💐💐संसारः निरन्तर: प्रवाहवान्💐💐 संसारः निरन्तर: प्रवाहवान्।एतं सत्ता-ममतायाः दानं त्रुटिपूर्णं।के अपि वस्तु सर्वदा न चेतनास्ति।एषः सर्वे अनुभवः।येन केन प्रकारेण स्वानुभवस्य तु आदरः कुर्यु:.प्रत्येकं क्षणे भगवन्तं स्मरणं च नामजपः च कुर्यात्।प्रत्येकं क्षणे सावधान भवतु।सावधानकरणस्य कृते... Sanskrit · गीत 192 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 25 Dec 2022 · 1 min read 🌺🌻सत्संगेन अंतःकरणं शुद्ध: भवति 🌻🌺 सत्संगेन अंतःकरणं शुद्ध: भवति स्वभावः सुष्ठु भवति।शास्त्रस्य अध्ययनेन मनुष्यं बहूनां वार्तानां ज्ञास्यन्ति।परं स्वभाव: न परिवर्तनं भवति।स्वभाव: परिवर्तनं भविष्यति।परमात्मनः प्राप्तयाः उद्देश्यस्य कृते।रावण: बहु विद्वान आसीत्। बहूनां विद्यानां ज्ञाताः।परं एतस्य स्वभाव: राक्षसवत्।वेदेषु... Sanskrit 1 263 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 23 Dec 2022 · 1 min read 💐अर्थधर्मकाममोक्ष💐 अर्थ: धर्म: काम: मोक्ष: च-एतेषां चतुर्णाम् अंर्तगत: मनुष्यस्य सर्वा: इच्छा: आगच्छन्ति।अर्थ: च काम: च प्राप्तयां प्रारब्धस्य आवश्यकता अस्ति।धर्मस्य च मोक्षस्य प्राप्तयां पुरुषार्थस्य आवश्यकता। ©®अभिषेक: पाराशरः 'आनन्द' Sanskrit 188 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 22 Dec 2022 · 1 min read 💐संसारस्य संयोगः अनित्य: वियोगः नित्य:💐 संसारस्य संयोगः अनित्य: वियोगः नित्य:।परमात्मन: योगः नित्य:।वास्तविकतायां संसारस्य संयोगः न भवति।संसारस्य वियोग: एव मुख्य:-इत्थं ज्ञानेन दुःख: न भविष्यति।सूर्यास्ते सति जनाः विलपन्ति किम्?प्रत्येकं कार्ये सन्देह:।परं मरणे सन्देह: न।यस्मिन् सति सन्देह: न।यः... Sanskrit 806 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 21 Dec 2022 · 1 min read 💐संसारस्य संयोगः पान्थसंगम:💐 संसारस्य संयोगः पान्थसंगम:।एतस्मिन् ममतया दुःखं एव प्राप्त: भविष्यति।संसारे अधिका: जनाः मरन्ति।परं एतेषां मृत्युना अस्मान् दुःख: न भवति।अस्मान् एतेषां मरणेन दुःख भवति।यं वयं 'मेरा' इति मन्यते।दुःख: 'मेरापन'इत्यया भवति।'मेरापन' मननस्य कारणं वास्तविक:... Sanskrit 203 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 20 Dec 2022 · 1 min read 💐बुद्धि: कर्मानुसारिणी, विवेक: न💐 बुद्धि: कर्मानुसारिणी, विवेक: न।विवेक: अनादि: तथा बुद्धयां आगच्छति।तत्पश्चात् वचनेषु च विचारेषु च आगच्छति।तत्पश्चात् व्यवहारे। ©®अभिषेक: पाराशरः 'आनन्द' Sanskrit 349 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 18 Dec 2022 · 1 min read 💐क्रिया वास्तविकतायां जड़:💐 क्रिया वास्तविकतायां जड़ भवतु।परं उद्देश्य: जड़: न भवेयु:।करणं च अकरणं च-द्वौ एव जड़ौ।तत्त्वं द्वाभ्यां अतीत:-'नैव तस्य कृतेनार्थो नाकृतेनेह कश्चन'(गीता 3/18)।मुख्यता उद्देश्यस्य।परमात्मतत्वे यदा कर्तृत्वं एव न तदा करणस्य शुद्धि: च अशुद्धि:... Sanskrit 185 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 18 Dec 2022 · 1 min read 💐ज्ञेय: सर्वा: वस्तुनि नाशवान्💐 ज्ञेय: सर्वा: वस्तुनि नाशवान्- देखिअ सुनिअ गुनिअ मन माहीं,मोह मूल परमारथु नाहीं।। यत्र वयं लक्ष्य: भविष्यामः तत्र वयं गमिष्यामः।सांसारिक: पारमार्थिक: वा-क्रिये द्वे जडाय एव भविष्यति।परं लक्ष्य: चेतनं भवेयु:।परमात्मनः कृते अकुर्वत्... Sanskrit 189 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 17 Dec 2022 · 1 min read 💐💐नासतो विद्यते भावो नाभावो विद्यते सतः💐💐 गीतायां भगवान् कथयति यत् -"नासतो विद्यते भावो नाभावो विद्यते सतः"(2/16)।"असत् इत्यस्य सत्ता न सत् इत्यस्य अभावः विद्यमानं न।संसारस्य यावत् अपि उपदेश:आदि समस्ता: एतस्मिन् श्लोकार्धे आगच्छन्ति।दर्शक: सत् अस्ति दर्शनं 'असत्'।ज्ञाने आनियुतुं... Sanskrit 181 Share महावीर उत्तरांचली • Mahavir Uttranchali 16 Dec 2022 · 1 min read विश्वगुरुराष्ट्रं कर्तुं प्राचीनवैभवं प्रति प्रत्यागन्तुम् विश्वगुरुराष्ट्रं कर्तुं सर्वेषां सांस्कृतिक उत्थानम् ध्वजः सर्वेषां शाश्वतगीतं भवेत् हिन्दुत्वम् अग्रे आनेतव्यम् अस्ति *** Sanskrit · श्लोक 2 161 Share महावीर उत्तरांचली • Mahavir Uttranchali 16 Dec 2022 · 1 min read 'सेल्फी' 'स्वयामी' इति वदन्तु 'सेल्फी' 'स्वयामी' इति वदन्तु, हिन्दीभाषायां सर्वे। सर्वे नवयुगस्य अन्तर्जालस्य, उपयोगं कुर्वन्ति।। *** * __________________ सेल्फ़ी’ को ‘स्वयमी’ कहें, हिन्दी में सब लोग। नवयुग अन्तरजाल का, सब करते उपयोग।। Sanskrit · श्लोक 2 264 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 16 Dec 2022 · 1 min read 💐💐ज्ञानस्य अभिमानं नरकेषु प्रवेशक:💐💐 यदि भवतः उद्देश्य: चेतन-तत्वस्य तु ध्यानं भजनं नामजपः च आदिभि: करणेन जड़स्य महत्वं न भविष्यति।ध्येयं सर्वदा परमात्मन: एव भवेत्।प्राप्ति: चेतनस्य कुर्वन्तु।नामजपः जड़: न।नाम च नामी च भगवतः एकता।भगवतः भूत्वा भगवतः... Sanskrit 195 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 15 Dec 2022 · 1 min read 💐💐संयमेन शक्ति: उत्पन्नं भवति💐💐 संयमेन शक्ति: उत्पन्नं भवति।असत्यं संभासणेन वाण्या: शक्ति: नष्ट: भवति।सर्वै: सह मधुरं वदन्तु, आदरेण वदन्तु।सर्वत्र अमृतस्य दानं कुर्वन्तु विषस्य न।जिव्हां वशे कुर्वन्तु।भगवान् कर्णं द्वौ ददाति तथा जिव्हा एक: यत् श्रवणं अधिकं... Sanskrit 1 201 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 14 Dec 2022 · 1 min read 💐💐साधने अपि लोभ: न करोतु💐💐 यःयः साधनं सुगम: प्रतीत: भवति तु एतं प्रारम्भ: करोतु।लोभ: न कृत्वा यः प्राप्त: भवतु एतस्य सदुपयोग: करोतु।यथैव साधने अपि लोभ: न करोतु यत् एषः अपि करोतु एषः अपि।एकः साधनं पूर्णरूपेण... Sanskrit 325 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 13 Dec 2022 · 1 min read 💐भगवान् तथा आनन्द:💐 भगवान् महान् आनंदस्य प्राप्तया: कृते एषः मनुष्यशरीर: ददाति।सर्वदा पर्यन्तं दुःखानां नाश: भवतु-एतस्य कृते मनुष्यशरीर: ददाति।एतस्य उद्देश्यस्य पूर्तिहेतु वयं एतस्मिन् सत्संगे उपविशाम:।अस्माकं एकः लक्ष्य: निर्धारणं भवतु यत् वयं परमात्मनः प्राप्ति निश्चित... Sanskrit 1 170 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 12 Dec 2022 · 1 min read 💐💐संसारस्य सर्वे सम्बन्धा: परस्पर: सेवाया: कृते💐💐 ##मणिकर्णिका## संसारस्य सर्वे सम्बन्धा: परस्पर: सेवाया: कृते।अस्मान् समया केचित् अस्ति, सर्वे सेवायाः कृते।अधुना सेवायाः बहु सुखद अवसर:।यत: सर्वे सेवां आनयितुं इच्छन्ति।भवन्तः निष्कामभावेन सेवां करिष्यन्ति तु अन्यस्य मने अपि सेवावृत्ति: जाग्रत:... Sanskrit 258 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 11 Dec 2022 · 1 min read 💐असत् वस्तुनः त्यागेन अभिमानं न भवति💐 असत् वस्तुनः त्यागेन अभिमानं न भवति।यदि अभिमान भवति तु चिन्तयेत् एषां वस्तु असत् न मन्यते।परमात्माप्राप्तया: साधनेषु भक्तया: बहु महिमा।ज्ञानेन अपि अधिकं महिमा।ज्ञानेन पश्चात् प्रेमाभक्ति: भवति।भक्ति: आरम्भे अपि सुगम तथा अन्ते... Sanskrit 341 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 9 Dec 2022 · 1 min read 💐साधनं एषः एतस्मिन् असाधनं न💐 संसारस्य वस्तुनि उद्योगेन मिलन्ति।इच्छामात्रेण न।परं परमात्मन: प्राप्तया:केवलं अभिलाषायाः तीव्रइच्छायाः च आवश्यकता।साधनं एषः एतस्मिन् असाधनं न।अन्तः दम्भ च पाखण्ड च दुर्गुणं च दुराचार: च भविष्यन्ति तु न स्वस्य शान्ति: आप्नोति न... Sanskrit 1 199 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 8 Dec 2022 · 1 min read 💐सुख:-दुःखस्य भोग: असाधनम्💐 सुख:-दुःखस्य भोग: असाधनम्।असाधनस्य उन्मूलनेन साधनं स्वतः भविष्यति।अनुकूल: परिस्थित्या: इच्छा साधनं न।साधनं अस्ति-परिस्थितीनां सदुपयोग:।प्रत्येकं परिस्थिति: साधनं-सामिग्री:।संसारस्य वस्तु परिश्रमेन प्राप्त: भवन्ति,इच्छामात्रेण न।परं परमात्मन: प्राप्त्यां केवलं अभिलाषायाः तीव्रइच्छायाः आवश्यकता। ©®अभिषेक: पाराशरः Sanskrit 181 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 7 Dec 2022 · 1 min read 💐साधनस्य तात्पर्यं असाधनस्य नाश:💐 साधनस्य तात्पर्यं असाधनस्य नाश:।फलस्य इच्छा करिष्यन्ति तु उन्नति अवरुद्ध: भविष्यति।सर्वेण दीर्घ: फलं एषः अस्ति यत् राग: द्वेष: च अनश्यत्।राग: द्वेष: च असाधनं।असाधनस्य नाशे साधकस्य विशेष: दृष्टि: भवेत्।परिस्थितिं परिवर्तने एतस्य दृष्टि:... Sanskrit 325 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 6 Dec 2022 · 1 min read 💐वास्तविक चिन्ता किम्?💐 मनुष्यं भविष्यस्य कृते अन्नं च धनं च आदयो: चिन्ता करोति।वास्तविकतायां मृत्युपश्चात् चिन्ता कुर्यु:।एतस्मिन् लोके तु स्वस्य निर्वाहस्य कृते ऋणं अपि आनयिष्यति।परं परलोके किं करिष्यन्ति। शुद्ध: स्वभाववान् मनुष्य: अधोयोनिषु कदापि न... Sanskrit 213 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 4 Dec 2022 · 1 min read 💐परिवारे मातु: च भागिन्या: च धर्म:💐 भगिनी: सर्वदा इच्छेयु: यत् सूचिकावत् स्वभाव: निर्माणं कुर्वन्तु कर्तनीवत् न।सूचिका द्वौ एक: करोति परन्तु कर्तरी एकं द्वौ करोति।ते एतदृशाः कापि कार्यं न करोतु, येन क्लेश: भवतु।गृहे प्रेमस्य भाव: करोतु।बालकान् भोजनस्य... Sanskrit 193 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 3 Dec 2022 · 1 min read ✴️🌸सहस्त्रं तु पितृन्माता गौरवेणातिरिच्यते🌸✴️ गृहस्थाश्रम: सर्वस्य मूल:।गृहस्थाश्रमे भगिनी च माता च मुख्य: यतः एतस्य कारणेन एव गृहस्थ: कथ्यते।साधूनां मठ: आश्रम: धाम: च आदयः के अपि गृहं न कथयति।नार्याः कारणेन गृह: कथयति।यथा वृक्षस्य अधः एव... Sanskrit 212 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 1 Dec 2022 · 1 min read 💐माधवेन सह प्रीति:💐 ##बौनी## ##मणिकर्णिका## ##शांत न समझना## यथा सर्वान् देवताः नमस्कार: करोति तु नमस्कार: भगवन्तं समया उपस्थित: भवति।सम्यक प्रकारेण सर्वै सह प्रेमस्य संवाद: अपि ईश्वरस्य समया प्राप्त: भवति।ईश्वर: सर्वस्य हृदये तिष्ठति।अतः सर्वेस्मिन्... Sanskrit 194 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 30 Nov 2022 · 1 min read 💐💐परमार्थ: तथा प्रतिपरमार्थ:💐💐 पूर्व समये परमार्थस्य भावनया प्रतिपरमार्थ: प्राप्त: अभवत्।अद्य निन्दा न करोति तु स्तुति: प्राप्त: भवति।लोकयाने अरोहणस्य कृते उपविशस्य कृते निषेधः न करोतु तु निश्चितं मन्यते यत् सः परोपकारी जनः। एकः भारतीय:... Sanskrit 307 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 30 Nov 2022 · 1 min read 🌻🌻अन्यानां जनानां हितं🌻🌻 गृहस्थआश्रमे स्वार्थस्य त्याग: कृत्वा अन्यानां जनानां हितं करणेन परस्परं प्रेम बर्द्धिष्यते।मोहस्य बन्धनं संसारे बन्धनं करोति।प्रेमस्य बन्धनं मुक्त: करोति। अधुना संसारे अन्यानां जनानां दुःखस्य दानं न करणं पुण्य:। ©®अभिषेक: पाराशरः Sanskrit · लेख 161 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 29 Nov 2022 · 1 min read 🌸🌸व्यवहारस्य सद्य विकासस्य आवश्यकता🌸🌸 परम आवश्यकता व्यवहारस्य सद्य विकासस्य।परमात्मन: प्राप्तिं विना जन्म-मृत्यु समाप्ति: नो।जन्ममरणस्य चक्र: सर्वदा चलिष्यति।दीर्घमार्गस्य अन्त: अवश्यमेव आगच्छति,वृत्ताकार चक्रस्य अन्त केन प्रकारेण आगमिष्यति?परमात्मनः प्राप्तया: कृते स्वव्यवहार: शुद्ध: करोति।स्वार्थस्य त्याग: कृत्वा अन्यजनानां हितस्य... Sanskrit 158 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 27 Nov 2022 · 1 min read 💐💐रसबुद्धि:💐💐 रसबुद्धि: कस्मिन् अस्ति?रसबुद्धि: भोक्तृत्वे अस्ति च प्रकृत्यां स्थित: भवने सति भोक्तृत्वे भवति अर्थात् पुरुष: प्रकृतिस्थो हि भुङ्क्ते प्रकृतिजान्गुणान्'(गीता-13/21) किन्तु एतया अपि विलक्षणं वार्ता अस्ति यत् रसबुद्धि: स्वयमेव अस्ति।सांसारिक: रस: तु... Sanskrit 1 199 Share अंकित शर्मा 'इषुप्रिय' 23 Oct 2022 · 1 min read नरक चतुर्दशी *श्लोक* नरकान्मुञ्चति विश्वं, यो नरकासुरान्तक:। आत्मज्योतिर्प्रकाशार्थं, वन्दे तं परमेश्वरम्। (जो विश्व को नरक से मुक्त करता है एवं नरकासुर का अंत करने वाले हैं, हम उन्हें आत्मज्योति प्रकाशित करने के... Sanskrit · कविता · श्लोक 3 308 Share Shyam Sundar Subramanian 7 Oct 2022 · 1 min read सुभाषितानि पुस्तकेषु बद्धं तिष्ठति येन ज्ञानेन किं प्रयोजनम्? कुण्डितस्य निरुद्धं तिष्ठति यत् धनं किं प्रयोजनम् ? सद्भावेन यत् निष्क्रियं तिष्ठति किं प्रयोजनम् ? परदुःखं कृत्वा किं सुखं अर्जयितुं शक्यते ? प्रियजनविच्छेदेन... Sanskrit 4 2 258 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 20 Aug 2022 · 1 min read ★भोगेषु प्रियतायां सति एतस्य कारणं रस:★ भोगेषु प्रियतायां सति एतस्य कारणं रस:।परमात्मनः सत्यं अनुभूत्या: सम्मुखं एषः मिथ्या रसः निवृत्त: भवति।साधनेषु अपि एका रसबुद्धि: भवति।येन समाध्यां विघ्नं भवति।रसास्वादेन साधक: भ्रमति।भवतः स्वयंमेव स्थिर: भवति।तु मन-बुद्धि: इंद्रियाणि च अपि... Sanskrit 198 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 18 Aug 2022 · 1 min read ■■★परमात्मनः शक्ति:★■■ आयु: निरन्तर: 'नहीं'इत्यां गच्छन् अस्ति।मृत्यु: निरन्तरं समया आगच्छन् अस्ति।एषः सत्यं वार्ता।यः सत्यं वार्तायाः आदरः न करोति तु तं निश्चितं दुःखं प्राप्नोति।भवतः श्रेष्ठा: कुर्वन्तु अश्रेष्ठा: वा।आयु: तु प्रतिक्षणं स्वगत्यां गच्छन् अस्ति।वास्तविकतायां... Sanskrit 1 198 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 17 Aug 2022 · 1 min read ◆संसारस्य संयोगः अनित्यं च वियोगः नित्य च ◆ संसारस्य सत्तां च महत्तां च मत्वा एव त्रुटि:।संसार: न मया सह निवसति च न वयं संसारेण सह निवसाम:।यः वस्तु निरन्तर नश्वरः।तेन् सत्त्ता महत्ता च दानं केन प्रकारेण उचितं?यं भवतः स्व... Sanskrit 452 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 16 Aug 2022 · 1 min read ★प्रकृति: तथा तत्वबोधः★ परमात्मनि अनन्ता: शक्तयः सन्ति।सगुणं च निर्गुणं च एतस्य विशेषणे स्तः स्वरूपं न।संसारं ज्ञानस्य कृते संसारेण विलग: भवति।परमात्मानं ज्ञातुं परमात्मना अभिन्नं भवेयु:।संसारस्य किञ्चितमात्रापि आकर्षण भवति तु तं न ज्ञातुं शक्नोति।प्रकृत्या सह... Sanskrit 247 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 13 Aug 2022 · 1 min read $$सत्संगेन विवेक: जाग्रत: भवति$$ परमात्मनः प्राप्ति: दुष्कर: न।प्रत्युत् एतस्य प्राप्ति: लालसा दुष्कर:।भोगस्य तथा संग्रहस्य इच्छाया: त्यागः न भवितुं न शक्नोति तु अपि 'परमात्मनः प्राप्ति: केन् प्रकारेण स्यात्?एषः इच्छा प्रदर्शित: कुर्यात्।अस्माकं तीव्रलालसा न स्यात् तु... Sanskrit 1 241 Share शिवाभिषेक: 'आनन्द'(अभिषेक पाराशर) 12 Aug 2022 · 1 min read **साधुतायां निष्ठा** बहुवः जन्मनां पश्चात् एषः मनुष्यशरीर: प्राप्त: भवति।कल्याणमार्गे स्वस्य निष्ठा उपयोगिन:।स्वस्य निष्ठा च विचार: च न तु गुरु: किं करिष्यति?उपदेशः किं करिष्यति?ज्ञानस्य विचार: न तु शिक्षा किं करिष्यति?साधु: भवति तदापि निष्ठा... Sanskrit 1 310 Share Page 1 Next